Krkonosak

krkonosák

Informace o legendárním závodu

Vzpomínáme na legendární závod, který pořádala organizace Sportovní klub beManiax, Dělnická 1140, Lomnice n.P. ič:22898212. O závodu: Při sobotní ranní polojasné obloze vystartovalo na tratě Letošního Krkonošáku 390 bikerů, z nichž naprostá většina dorazila odpoledne do cíle. Na všech byla sice znát poměrně vysoká míra opotřebení, ale vyčerpání nebylo tak velké jako cílová radost. Upravené a dobře vyznačené trasy všechny závodníky potěšily, za což jsme opravdu rádi. Pozitivní atmosférou nasáklou sobotu nám malinko poškodilo odpolední počasí. které sice zataženou oblohou nepřekvapilo, ale přesto, odpolední déšť už nešel nazvat drobnou sprškou....No nakonec, zalilo nás to snad pro krásu našich žen a tratí. Jak se ukázalo, díky několika nutným změnám tratí těsně před akcí, se nám délky mírně prodloužili....a těch asi 7 km některé borce malinko potrápilo.... Nová extrémní trať se dle komentářů jezdců ukázala jako adept na nejtěžšší český maraton, což sice úplně nebyl náš cíl , ale proč ne..,že? Zkusíme v tom pokračovat. Zdolat převýšení 3800m a délku 130 km v našem terénu byl opravdu heroický výkon a všem borcům, kteří tuto „Paní Extrému“ dali, GRATULUJI. Poděkování za všechny posílám tedy řediteli tras a zároveň jejich autorovi, panu Martinovi Kohlovi. Marťas díky. Velké poděkování posílám také titulárnímu partnerovi akce značce, TREK Bicycles za podporu a zejména hlavnímu partnerovi, firmě SAMOHÝL, a.s, jako i všem 138 pořadatelům. Prohlédněte si také dámské kola nejen do města. Také se patří jedna omluva - jak to tak bývá, nebylo všechno úplně perfekt. Omlouvám se posledním 12 borcům z extrémní trasy. Pozdní start a odpolední počasí způsobilo, že cílový prostor byl ve chvíli jejich dojezdu skoro sklizený a časomíra klapala časy už jen z auta. Pozdravy posílám Petře Hurtové, která na své terénní trojkolce dala trasu 23km a těšíme se na setkání příště. Premiéra elektrikářské kategorie v opravdovém terénu přinesla poznatek, že ani na elektrokole nemáte vyhráno. Půlka trasy na 20kilovém kuse nebývá úplně med...jojoj i štáva někdy může dojít...jak je vidět, u elektra je nutno velmi dobře hospodařit.  

Propozice bikemaratonu Krkonošák 2016

Prezentace: Start: 101 km Lyžařský areál v Popelkách 9:00 hod. 46 km Lyžařský areál v Popelkách 10:30 hod. 23 km Lyžařský areál v Popelkách 10:30 hod. Cíl: Lyžařský areál v Popelkách TRASA 101 km   Úhradu startovného prosíme proveďte po registraci na samostatném webu registrátora na účet cykloklubu beManiax s číslem 206579513 / 0600 vedený u GEMOney Liberec. TRASA 46 km - patří do HAVEN CUP 2016 Úhradu startovného prosíme proveďte po registraci na samostatném webu registrátora na účet cykloklubu beManiax s číslem 206579513 / 0600 vedený u GEMOney Liberec.   TRASA 23 km: Úhradu startovného prosíme proveďte po registraci na samostatném webu registrátora na účet cykloklubu beManiax s číslem 206579513 / 0600 vedený u GEMOney Liberec. Startovné pro trasu 101 km: Startovné pro trasu 46 km: Startovné pro trasu 23 km:     DĚTSKÝ ZÁVOD Kategorie: Vyhlášení výsledků: Značení tras zelené trojúhelníkové šipky na stromech jsou vyznačeny celoročně a před maratonem upravovány. Pevné značení je v den konání závodu doplněno ještě o fábory(mlíko) na stromech.   SLOŽENÍ POVRCHŮ - trať 23 km: 30% asfalt, 70% polní a lesní zpevněné cesty - trať 46 km: 15% asfalt, 70% polní a lesní zpevněné cesty, 15% lesní singtracky a technické úseky - trať 85 km: 10% asfalt, 65% polní a lesní zpevněné cesty, 25% lesní singtracky a technické úseky - trať 123 km: 10% asfalt, 65% polní a lesní zpevněné cesty, 25% lesní singtracky a technické úseky --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tombola: POZOR!!! - PŘEDÁVÁNÍ CEN POUZE OSOBNĚ. Nedostaví-li se výherce v době vyhlašování na stupně vítězů, zůstává vítězem závodu, ale cena propadá dalšímu v pořadí. V případě, že se nedostaví na stupně vítězů výherce 1.místa, propadá jeho odměna na 2. místo a posloupně níže Občerstvení:
  1. 15 km - pouze tekutiny u tunelu Pekloves
  2. 21 km - bufet Bradlecké Lhota hasičárna
  3. 34 km - bufet Chlum hasičárna
  4. 51 km - bufet Zelený háj - Žlábek
  5. 65 km - bufet Komárov
  6. 77 km - bufet Koštálov
  7. ???
OBČERSTVENÍ - na bufetech budeme podávat nápoje a klasiku jako banány, tyčinky, slané pečivo, melouny, sýr a salámy.   Ceny Pro první 3 borce v pořadí bude upřesněno. Finanční ceny 101 km - Finanční ceny v absolutním pořadí MUŽI
  1. místo - Kč 2. místo - Kč 3. místo - Kč 4. místo - Kč 5. místo - Kč
  85 km - Finanční ceny v absolutním pořadí ŽENY 1. místo - Kč 2. místo - Kč 3. místo - Kč Na tratích 46km a 23km se nerozdávají finanční ceny.    

Trasy

Odkazy na mapy pro stažení do GPS jednotlivých tras se můžeš podívat zde: 23km (baby) - převýšení 698 m - trasa určená pro širokou veřejnost v okolí Lomnice n. Pop., zejména hory Tábor. 46km (try) - převýšení 1286 m - bikersky zajímavá středně náročná trasa, kterou zvládne běžně aktivně sportující člověk. Trasa vedoucí v okolí Bradlece, Kumburku a Tábora, nabízí zajímavé úseky a mezi nejzajímavější jistě patří krásné singl pěšiny kolem hory Tábora a do přírodního areálu Obora s loveckým zámečkem alpského stylu. 85km (hardheavy) - převýšení 2547 m - trasa pro ty zkušené a ty co si chtějí dát do těla a poznat ducha MTB :) bikery protáhneme pasážemi kolem Kozákova s nádhernými výhledy na Český ráj, pak si vystoupají na Hamštejnský hřeben a také nechybí exklusivní průjezd centrem kamenolomu v Košťálově.... 123km (extrem) - převýšení 3342 m - kdo nebude mít nařezanej zadek od Kozákova, má možnost pokračovat ve Staropackých horách, terénu tam je za tímto účelem dostatek...

Značení tratí

Pro letošní ročník je komplet přeznačujeme celoroční značení, které si zachovává klasickou zelenou trojúhelníkovou šipku, ale pro lepší viditelnost je standardizována bílým podkladem a rámováním: Značení na silnicích bude také změněno, ale pouze barevností klasické šipky, která bude mít bílou barvu s lepší viditelností: Další doplňující značení: - bílé šipky na podkladu křižovatek polních cest, kde není možno značit celoročním značením nebo LDPE páskami (mlíkem) - TREK černobílé mlíko - přenosné šipky

Novinky 2015:

stručně popsáno - terén, terén a zase ten terén na zbrusu nové části pro extrem trasu   Novinky na tratích 2014 -> pro rok 2015 bez změny: - start - slavnostní start proběhne v areálu lyžařského areálu v Popelkách, kde se peloton za doprovodným vozidlem vydá směrem do Smetanovy ulice a průjezdem města se dostane na křižovatku na Karlově, kde se začne dělit zrno od plev :D - nejedeme do Černé rokle - novinka z ročníku 2013 -> nejedeme Černou roklí do Veselé - závod je bikový, tak proč jezdit 4km po asfaltu z Veselé až ke kravínu v Křečovicích. Neodbočujeme tedy na Rváčově do Černé rokle, ale projíždíme rovně do nové pasáže směrem do Tikova. Na konci tohoto nového úseku se dostaneme pod Rváčov, kde pak klasicky uhýbáme na vrstevnici směrem k Peklovsi pod Košovem. - nedejeme přes Železnici - novinka ročníku 2013 -> opět vynechání asfaltu od ranče přes celou Železnici. Odbočujeme těsně u ranče prudce doleva a míříme směrem k Bradlecké Lhotě, ve které bude umístěna občerstvovací stanice a za Bradleckou Lhotou se napojíme na trasu směrem k slepičárně v Soběrazi. - změny kolem Tábora - závodníci s dlouhé a střední trasy si dostatečně užijí bikování kolem Tábora. Z Chlumu v letošním ročníku nemíříme rovnou po kostkách a asfaltu k vrholu, ale objíždíme vrchol kolem Alainovy věže a k rozhledně přijedeme z druhé strany. O sjezd Křížovou cestou nepřijdete. Po sjezdu "křížovkou" a rovince směrek ke Košovu následuje lahůdka v podobě singlíků pod Táborem, kde bylo ještě oproti lonsku přidáno. - na koupaliště až po závodě - pro všechny tratě platí vyjmutí těžkého travnatého výjezdu od koupaliště směrem k vodárně na Košově. K vodárně se závodníci letos dostanou prudkým odbočením doleva před Zámečkem a po lesní afaltové cestě vyjedou na silnici na Košově, po které dojedou až k vodárně a od ní začnou stoupat na Babylon, tak jako po startu. - změny kolem Kozákova - lonský "pytlíček" kolem Kozákova je pro letošek ještě vytuněn. Na křižovatce na prvních dvou fotkách nejdeme ani doprava, ani rovně, ale ostře doleva(stejně jako loni). Na tomto úseku si každý přijde na své, je tam krásný traverzový sjezd a pro ty co se kochají krajinou, úžasné výhledy do kraje a také Kozákovská safari:-) Upravou trasy se dostaneme až nad Koberovy, nad kterými se ční Hamštejnský hřeben. Cílem této změny bylo právě zapracování Hamštejnského hřebene do trasy závodu, protože zde musí srdce každého bikera zaplesat..je to tu prostě úžasné bikování. Po absolvování hřebene se napojíme na lonskou část trasy nad Záhořím a Hitlerově cestě do Komárova. - změny stále nekončí - problematický úsek od Komárova směrem k rozvodně nad Chuchelnou, až po přejezd hlavní silnice ve Slané a také travnatý úsek k Pohoři je nahrazen komplet novou částí. Nově pod Komárovem odbočíme na Lhotu a po přejetí havní silnice budeme lesem klesat k Hořensku, kde přejedeme hlavní silnici na Semily a začínáme pro změnu stoupat k Tuhanskému hřebeni, přes který přejedeme a zadem se dostaneme na Pohoř. - vyženeme čtyřkolky a motorkáře - pod Pohoří pokračujeme po novém úseku a to brodem a prudkým stoupáním směrem na Stránský vrch, kde to často využívají motorkáři nebo čtyřkolkáři. Na vrcholu se stočíme doleva a okrajem lomu v Koštálově se dostaneme k viaduktu a poslední občerstvovací stanici. pak už následuje známý průjezd centrem lomu a želechovským údolím a přes Cikánku a Nové Dvory směr do lyžařského areálu v Popelkách...  

© 2018 AMP HTML5 Template.
.